یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی انواع برند ها ، کسب و کارها و محصولات مختلف کاتالوگ می باشد. به عبارتی دیگر این ابزار، شامل دفترچه ای حاوی اطلاعات دقیق و جامع از محصولات و خدمات است و هدف آن معرفی و شناسایی نوع محصول و یا خدمات به مشتری می باشد.
کاربرد ها و مزایا
همان طور که می دانید تبلیغات و بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعات برای کسب و کارها می باشد. و کاتالوگ از بهترین روش های تبلیغاتی می باشد، و در معرفی کسب و کارهای مختلف مانند انواع شرکت ها، فروشگاه ها و.. کاربرد فراوان دارد.
همچنین معرفی انواع کسب و کارها، محصولات و خدمات آن ها ، افزایش تعداد مشتری و طبعا افزایش درآمد ، ایجاد ارتباط و نزدیکی بین کسب وکار و مشتری و تقویت موضوع برندینگ و اعتبارسازی از جمله مزیت های استفاده از این ابزار می باشد.
انواع کاتالوگ
به طور کلی این ابزار به دو دسته چاپی و دیجیتال تقسیم بندی می شوند.
کاتالوگ چاپی، قدیمی ترین نوع این ابزار می باشد که به صورت دفترچه می باشد اما باتوجه به ماهیت آن همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع دیجیتال آن اما، به صورت اینترنتی و با استفاده از موبایل ، کامپیوتر ، لپ تاپ و.. قابل مشاهده می باشد.
مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال
این نوع دارای مزیت و ویژگی هایی می باشد که آن را از مدل چاپی متمایز می کند که عباتند از :
1. دسترسی سریع و آسان و پیشرفته
2. بهتر شدن کیفیت جستجو محصولات و خدمات مربوطه
3. هزینه کمتر و در عین حال قابلیت های فراوان
4. قابلیت بروزرسانی نوع محصولات و.. به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه
5. یکپارچه سازی محتوا و ارتباط بهتر و عمیق تر با مشتری
6. امکان تجزیه تحلیل مقایسه و نهایتا کسب اطلاعات بهتر و بیشتر
انواع کاتالوگ براساس کاربرد
همان طور که اشاره کردیم کاتالوگ ها ابزراهای بسیار مهمی برای بازاریابی و تبلیغات هستند. و براساس نیاز صاحبان کسب و کار و کاربرد طراحی می شوند که انواعی دارد که عباتند از:
1. کاتالوگ فروش
2. معرفی شرکت
3. پیشنهادات و تخفیفات
4. آموزشی
5. تبلیغاتی
6. صنعتی
بیشتر بدانید